Chal Kokila - Desh (Bandish) | Piano/Harmonium Notes with Lyrics


Chal Kokila (Desh)



Normal notes - sa re ga ma
Komal or Teevra notes - re ga ma' dha ni
High octave / Taar Saptak notes - Sa Re Ga Ma
Low octave / Mandra Saptak notes - ma. pa. dha. ni.
() Brackets - Play faster

C - sa
C# or Db - re'
E - ga
F - ma
F# or Gb - ma'
G - pa
G# or Ab - dha'
A - dha
A# or Bb - ni'
B - ni


Raag: Desh
Thaat: Khamaaj
Taal: Teentaal (16 Beats)

Aroh: sa re ma pa ni Sa
Avroh: Sa ni dha pa ma ga re ga ni. sa
Pakad: pa ni Sa Re ni dha pa, ma ga re, ga ni. sa


Lyrics:

Chal kokila madhumaas aaya
Ambuvaa ki daar par chaar chhaaya
Kal kook se vasudha goonjaade
Swar maadhuri jag ko pilaade


Harmonium/Piano Notes:

Chal kokila
re ma pa ni | dha pa - -

madhumaas aaya
ni dha pa - | dha ma ga re   x2

Ambuvaa ki daar
ma ga re - | ga ni. - sa

par chaar chhaaya
re ma (pa ni) (Sa Re) | Sa ni dha pa   x2

Chal...


Kal kook se
ma pa ni Sa | ni Sa - -

vasudha goonjaade
ni Sa Re Ma | Ga Re Ga Sa   x2

Swar maadhuri
ni Sa (pa ni) (Sa Re) | Sa ni dha pa

jag ko pilaade
ni dha pa - | dha ma ga re   x2

[Chal kokila madhumaas aaya] x2


[Alaap]

Chal kokila...
ma - ga re | ni. - sa -

Chal kokila...
ma pa (ni Sa) (Re Sa) | ni dha pa -


[Taan]

Chal kokila...
(ni. sa) (re ma) (pa ni) Sa | (ni dha) (pa ma) pa

Chal kokila...
(Sa Re) Sa (ni dha) pa | (ma ga) (re ga) sa

[Chal kokila] x3 madhumaas aaya




Courtesy: Gayatri Thite (Music Teacher)

Comments

Popular posts from this blog

Eri Aali Piya Bin - Yaman Kalyan (Bandish) | Piano/Harmonium Notes with Lyrics

He Sharade (Prayer) - Sarkari Hi. Pra. Shaale Kasaragodu (2018) | Piano Notes with Lyrics

Garaj Garaj (Bandish Bandits - 2020) | Full Piano Notes | Harmonium Notes